De keus maken

Het besluit om voor langere periode in het buitenland te gaan wonen komt natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen.

Toen Mark (mijn lieve echtgenoot) zo’n twee jaar geleden een keer liet vallen dat zijn bedrijf mogelijk een project in Riyadh zou krijgen en hij daar dus zou kunnen werken wenste ik hem veel succes. No Way dat ik met hem mee zou gaan naar een woestijnland waar ik als vrouw alleen maar op de bank mag zitten, het huis mag schoonmaken en kinderen mag baren (en opvoeden). Hij moest lachen en zei dat het nog lang niet zover was dus dat ik tijd genoeg had om erover na te denken.

juni 2013, bekend word dat Marks bedrijf inderdaad (een deel van) de opdracht in handen krijgt. Al snel komt dan ook de vraag of personeel bereidt is om naar Riyadh te vertrekken. Slik. Ik had ondertussen natuurlijk al het in en ander aan voorbereiding gedaan, maar nu moest er toch echt een keuze gemaakt worden.

Ik heb tijdens de voorbereiding veel gehad aan blogs en verhalen van andere vrouwen die in Riyadh wonen en leven. Ik moest dan ook al gauw toegeven dat het mijn eerdere beeld niet helemaal juist was. Er wordt behoorlijk veel georganiseerd voor vrouwen, weliswaar vaak op het hobby-vlak, maar toch, ik hoef me niet te vervelen. Ook ontdekte ik al snel dat ik (aangezien ik verpleegkundige ben) ook veel kans heb op een baan. Daarnaast vond ik al gauw een mooie site: Internations, waar expats over de hele wereld bij elkaar komen en ervaringen delen. Ik heb mij direct aangemeld voor de Riyadh gemeenschap en krijg nu bijna dagelijks mailtjes met uitnodigingen voor bbq’s, woestijnritjes, bowlingavonden, golflessen en noem maar op. Heerlijk, één grote vakantie! Ik was om!

2 thoughts on “De keus maken

Plaats een reactie