Vertrekken

Waar ik twee weken geleden nog schreef over een stempel die we moesten hebben is de tijd inmiddels met vliegende sneltreinvaart voorbij gegaan en kan ik melden dat ik over een week naar Saoedi-Arabië vlieg! De betreffende maandag waar ik de vorige keer over schreef was inderdaad Marks diploma met stempel aanwezig en kon deze door een collega naar Riyadh worden gebracht. Als ik mijn visum aan wil vragen moet ik daarvoor een soort van bewijs hebben dat ik getrouwd ben en dat mijn man echt in Riyadh zit en ook echt mijn man is. Dit noemen ze de Yellow Slip (Slib, Slip?). Afgelopen dinsdag heeft Mark deze aan kunnen vragen (daar had hij die stempel voor nodig) en gelukkig gaat dat een stuk sneller want hij mocht hem gelijk meenemen. Nou ik kan je vertellen dat het echt een waardeloos stukje papier is. Het is volledig in het Arabisch dus wij kunnen het helemaal niet lezen, alleen zie je ergens mijn naam en die van Mark staan. Waarschijnlijk is de enige zin die erop staat: Mark van Zeist is inderdaad Mark van Zeist en heeft een verblijfsvergunning en Berte de Jonge mag hier naar toe komen. Het is gedrukt op zo’n papier wat wij vroeger altijd hadden, met zo’n extra strookje aan de zijkant met gaatjes erin er wat je er af kan halen. Toch is het een cruciaal stukje papier waarmee ik morgen naar Den Haag toe kan om mijn visum aan te vragen. Dit duurt niet langer dan drie werkdagen dus uiterlijk woensdag kan ik mijn visum in ontvangst nemen, Hiephoi!! Nou had ik gisteren even iemand van het bedrijf waar Mark werkt aan de telefoon om te vragen wanneer ik dan zou kunnen vliegen en die verzekerde mij dat ik makkelijk donderdag of vrijdag weg zou kunnen. Het is nou niet bepaald een populaire vakantie bestemming dus de vluchten die kant op zitten eigenlijk nooit vol.

Je zult je voor kunnen stellen hoe blij ik op dit moment ben! Ik doe geen oog meer dicht, droom over Mark en ben oneindig vaak mijn koffer aan het wegen of ik niet te veel erin heb zitten. Nog 7 Nachtjes slapen!

2 thoughts on “Vertrekken

Plaats een reactie